środa, 20 czerwca 2012

Owsianka podwójnie śliwkowa


Sklepy w pobliżu zaprotestowały i po południu nie chciały mieć żadnych sezonowych owoców w przyzwoitych cenach, a mnie skończyły się zapasy owocków z soboty.
Poza tym chyba miałam dość po mału multiowocowych miseczek.
Dziś owsianka ponadsezonowa, jednosmakowa, ale dwójskładnikowa. Z suszonymi śliwkami i jogurtem śliwkowym. Polana melasą.

Wiem - owsianka nie zachwyca wyglądem (zastanawiałam się czy w ogóle wstawiać zdjęcie). Trochę to smutne zważywszy na to jak bardzo jest smaczna.

I coś jeszcze. Na deser coś czego nie jadłam co najmniej 12 lat, czyli galaretka  z owocami. W końcu udało mi się dostać te słynne delektowe galaretki roślinne.
Nie pamiętam nawet czy galaretki lubiłam, a obecnie nie wiem czy lubię, ale nie to  w galaretce było ważne.

Instrukcja wykonania (na dwie porcje): ok. 60 g płatków owsianych, 25 g otrębów i z 7 suszonych pokrojonych śliwek zalałam wieczorem wodą (1-2 cm nad powierzchnię). Gotowałam ok.2-3 minut do wchłonięcia wody. Dolałam ok 200 ml mleka. Zagotowałam, dosłodziłam (melasa i stewia), dosoliłam, odstawiłam. Rano wlałam ok 150 ml mleka, lekko podgrzałam, oblałam jogurtem, polałam mleasą. Jest.
Takie przygotowywane dużo wcześniej owsianki potrzebują więcej mleka. Więcej piją. 

20 komentarzy:

  1. Cóż... nie przepadam z suszonymi śliwkami, aczkolwiek na twoją owsiankę z pewnością dałabym się skusić ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przesadzaj, ja cały czas patrzę na te finezyjne esy floresy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Umówimy się esy floresy esami floresami, ale owsianka lepiej wygląda kiedy nie ma koloru szarego ;) Co i tak nie ujmowało jej smaku. Ale była szara :/

      Usuń
  3. Uwielbiam śliwki, na pewno ta owsianka była pyszna :D
    A zdjęcie wcale nie jest złe, nie wiem co Ty od niego chcesz, esy floresy wymiatają!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam suszone śliwki, a owsianka wcale źle nie wygląda :) smakowała Ci galaretka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słodkie, mało wyraziste i dość chemiczne w smaku - chyba nie zostanę wielką fanką galaretek. Osobiście wolę domowy kisiel z soku. Ale sam fakt jej zrobienia i zjedzenia sprawił mi wielką frajdę ;)

      Usuń
  5. Też uwielbiam suszone śliwki, ale jakoś nie mogę się przełamać i sprobować ich w owsiance;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakują fajnie, nawet bardzo- tylko...nie wyglądają. To im owsianka niestety zawdzięcza szaro-bury kolor.

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Oto prawdziwy cel kupienia melasy - kupuje się ją tylko po to żeby sobie nią maziać po owsiance ;)

      Usuń
  7. lubię takie śliwkowe owsianki <3

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam te mazaje na owsiance :) pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zatem zabawę melasą. Jest ciemna, bardziej lepka od miodu. Wystarczy nabrać na patyczek, końcówkę noża lub coś podobnego i maziać po owsiance.

      Usuń
  9. fajne i ładne śniadanko, świetne wzorki, moje owsianki zazwyczaj nie wyglądają ładnie, takie paciaje xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewniam, ze te owsianki to są paciaje i to ich wielki urok. Nie chciałabym zjeść owsianki, które jest czymś innym niż paciają (no dobrze - wyjątek zrobię dla pieczonej).

      Usuń
  10. Jakie cudne maziajki! Z tego samego powodu kupuję Golden syrup - średnio toto dobre, słodkie jak jasny gwint... ale robi szlaczki! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Melasa jest chyba dużo zdrowsza - to wszystkie wartości odżywcze które są usuwane z cukru podczas wybielania i rafinacji. A sama (bez dodatków) smakuje równie okropnie ;)

      Usuń
    2. Tak? A to muszę o niej poczytać. Chociaż nie przypominam sobie, żebym widywała melasę na sklepowych półkach. Pewnie jest, ale nie zwracam na nią uwagi. Czas się porozglądać...

      Usuń
    3. Ja melasę, zwłaszcza tą czarną, kupuje w sklepach ze zdrową żywnością. Nie wiem czy sprzedają ją w tradycyjnych sklepach - może w tych lepiej zaopatrzonych ?
      Mam to szczęście ze mieszkam w jakimś Krakowskim zagłębiu zdrowej żywności (na mojej ulicy są dwa sklepy i dwie restauracje specjalizujące się tylko w tym).

      Usuń
  11. Witaj,

    powstał pomysł stworzenia osobnego miejsca w sieci, gdzie znajdowałyby się wyłącznie 'owsiane' przepisy kulinarne - A te, które Pani opublikowała na swym blogu wydają się nam bardzo ciekawe! Zatem - uprzejmie prosimy o pozwolenie zamieszczenia ich (oraz każdego takiego kolejnego; w formie oryginalnej, wraz ze zdjęciem) w naszej wspólnej Krainie Owsa - Owsiankowie!

    Oczywiście źródło zostanie wyraźnie zaznaczone :)

    Liczymy na pozytywną odpowiedź w komentarzach pierwszego posta na blogu - owsianakraina.blogspot.com

    Z owsianym pozdrowieniem,
    Grupa Owsiankowych Smakoszy

    OdpowiedzUsuń