wtorek, 13 listopada 2012

Śniadanie z kiwi

Dziś będzie tylko jedzenie.
Owsianka z kiwi. Posypana rodzynkami, nerkowcami i musli. Jogurt ze składnikami jak wczoraj (musi, olej lniany, miód, konfitura z dyni), cykoria z kawą i mlekiem.
(2 porcje: 350 ml mleka sojowego, 1,5 kiwi, 80 g płatków i otrębów owsianych, kawałeczek banana garść rodzynek, szczypta stewii, szczypta soi; do przybrania: kilka nerkowców, trochę musli, pół kiwi)


Owsianka i nie do końca udane rano. Bo czego bym nie robiła i tak im bliżej moich urodzin tym bardziej nie możemy dogadać się - ja i świat.

19 komentarzy:

  1. Coraz bardziej uwielbiam Twoje zdjęcia :) Smakowała Ci owsianka z kiwi? Ja jadłam raz i było mega gorzkie..
    Hej, a może ten poranek to tak na przekór, i jedank dzień się uda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, ze ci się podobają. To dziwne, ale mniej przywiązuje do nich wagę niż kiedyś. Robię 3-4 i wybiera 2. Na początku szło tow dziesiątki. Może zrobiłam jakieś postępy. Zauważyłam też że bardzo wiele zależy od tła i otoczenia.

      Owsianka z kiwi smakowała mi bardzo. To już druga którą robiłam z tym owocem (pierwsza wyłącznie z kiwi). Pierwsze kiwi wkroiłam jeszcze do wody z płatkami, a drugie do mleka. Wyszło fajnie. Aczkolwiek wolałabym, żeby kiwi było trochę miej, a zamiast drugiego jakiś inny owoc. Ale mój chłopak się ze mną nie zgodził i uznał, że tak jest dobrze.

      Obawiam się, ze to ogólny brak motywacji i chęci, który dopada mnie w listopadzie. Depresja zimowa czy coś....

      Usuń
  2. przepyszne dodatki! uwielbiam z kiwi <3 mi też zdjęcia się bardzo podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O, mam pytanie! Jak smakuje olej lniany z jogurtem? Jadłam go kiedyś z twarożkiem, bo ponoć je zdrowy, ale z jogurtem nie próbowałam.
    I możesz polecić jakiś olej lniany? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jem go przede wszystkim ze względu na zdrowie. Nie jem ryb więc len to dla mnie jedyne niemal źródło tłuszczy omega 3. A jak smakuje ? Ja głównie zajmuje się tym aby nie smakował tj. nie był wyczuwalny. Ja generalnie nie lubię smaku tłuszczu. A w jogurcie z dodatkami to się właśnie udaje. Nie czuć go zupełnie. A przy tym jogurt jest zimny i w odpowiednim naczyniu nie dostają się tam promienie światła, co w przypadku tych tłuszczy jest cenne.
      A co do tego jaki jest dobry ? Nie wiem jaką konkretnie firmę polecić, ale zdecydowanie nie kupuj takiego, który stoi na półce w sklepie. Olej lniany trzeba przechowywać w lodówce w butelkach z ciemnego szkła (więc raczej zostają sklepy ze zdrową żywnością). Koniecznie tłoczony na zimno. Trzeba tez zwracać uwagę na datę ważności i najlepiej kupować w małych butelkach bo bardzo szybko traci wartości odżywcze. Około 3-4 miesięcy od wytłoczenia i miesiąc, najwyżej dwa od otwarcia. Nie może być poddawany działaniu światła i temperatury.

      Usuń
    2. O, dziękuję. Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. Wydaje Ci się, że taki kupiony w aptece będzie najlepszy?
      Plus, mogłabyś przybliżyć mi jego działanie albo chociaż polecić dobrą stronę, na której jest napisane kilka sensownych zdań o nim? Wiem, że sam w sobie jest źródłem tłuszczów, ale chciałabym dowiedzieć się, co daje konkretnie, a jednocześnie trafiłam na zbiór lekko wykluczając się informacji.

      Usuń
  4. z kiwi smakuja mi owsianki ,ale nie zachwycają mnie ,jednak smacznie !

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się. Chyba zawsze istnieją dwie możliwości, dwa wyjścia z sytuacji. Trudno dziś uciec od chemii, bo spotykamy ją właściwie na każdym kroku. Najgorsze jest to, że szczególnie u ludzi starszych trudno jest zmienić cokolwiek, tymbardziej nawyki żywieniowe. O mężczyznach w wieku dojrzałym lubiących sobie podjeść nie wspomnę... I gdzie szukać wyjścia ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie umiem i nie chce zmieniać ludzi. Nie lubię też kiedy inni próbują zmienić mnie. Więc głównie walczę o to by móc być sobą. A jeżeli inni będą chcieli podobnie to będzie mi miło :)

      Usuń
    2. chodziło mi raczej o uświadomienie innym błędów w taki sposób aby to oni sami chcieli się zmienić :)
      PS: które urodziny Ci się zbliżają ?

      Usuń
    3. W moim wieku kobiet się już o wiek nie pyta ;)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. we flo. Niestyty seria dawno się skończyła.

      Usuń
  7. Wszyscy mówią że z kiwi jest nie dobra, ja nigdy nie próbowałam. Twoja wygląda bardzo smakowicie:)
    I śliczne te miseczki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. lubię owsiankę z kiwi, dobra jest.

    OdpowiedzUsuń
  9. może po prostu jesienna chandra się wkradła..?
    owsianka z kiwi jest bardzo smaczna, ale nie zawsze się udaje, czasami wychodzi gorzka i nie wiem, od czego to zależy:<

    OdpowiedzUsuń