wtorek, 20 listopada 2012

Ciepłe i zdrowe drugie śniadanie na uczelnie

Śniadanie: owsianka z gruszką i mielonym sezamem z dodatkiem serka wiejskiego migdałów i masy makowej i miodu. Maślanka truskawkowa i pseudokawa z mlekiem. 
Przejadłam się....



A teraz o ciepłych i zdrowych śniadaniach poza domem.
Kilka osób mailowo pytało mnie o to co jem na drugie śniadanie...
Od razu mówię, że to bardzo zależy. Kiedy jem w domu to są to rzeczy przeróżne i ciężko je poklasyfikować. Kiedy jem w pracy mam dużą swobodę. Mam tam mikrofalę, toster, lodówkę. Zwykle więc jem przygotowane poprzedniego dnia puddingi, pieczone owsianki, tosty, zapiekanki. Wtedy, kiedy nie mam pomysłu to jem świeżo przygotowane kanapki.

Najtrudniej jest zjeść coś odpowiedniego kiedy się wychodzi na cały (lub pół) dnia na uczelnie. Szczególnie zimą. No można zjeść kanapkę albo drożdżówkę. To tez mi się zdarza...ostatnio jednak na szczęście nie często. Bo kiedy drugie śniadanie jest słodkie i ciepłe to mój nastrój mimo różnych – lepszych i gorszych chwil – jest zdecydowanie bardziej pogodny. Wymyśliłam więc w tym roku prosty i naprawdę dobry pomysł. Ciepłe mleczne zupy – kaszki, owsianki, budynie czy zacierki; lub ewentualnie naleśniki czy omlety albo leniwe pierogi, pokrojone na kawałeczki i pakowane do kubka-termosiku.

Dziś: czekoladowa kasza manna (razowa) na mleku sojowym z dodatkiem gruszki. Kaszkę gotuję i jeszcze gorącą przelewam do kubka – termosiku. Zakręcam. Mój kubeczek trzyma ciepło przez 8-9 godzin. Po 4 da się jeszcze poparzyć .Efekty widać obok :)

Moją czekoladową kaszkę mannę w kubku termicznym dodaje również do akcji "kasza manna"

 

28 komentarzy:

  1. Elin tym pomysłem ratujesz mój żołądek w każdy poniedziałek i co drugą środę!

    Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S. Zupę też można wlać ale to raczej standard :D

      Usuń
  2. świetne pomysły;) a gdzie zakupiłaś taki kubeczek-termosik??;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na allegro. Ale polecam generalnie produkt alpinistyczne firmy neverland. Trzymają na prawdę długo a są stosunkowo tanie.

      Usuń
    2. Ja jeszcze odnośnie kubka, bo pomysł mi się spodobał, czy Ty masz kubek termiczny czy termos na żywność? Pytam bo one jednak wyglądają inaczej i nie wiem czy w kubku termicznym można przechowywać jedzenie.

      Usuń
  3. No właśnie. Mój termiczny trzyma 1,5h, potem już wszystko ma temp. 30*C. :( Szukam naprawdę dobrze trzymającego ciepło kubka/małego termosu.
    Neverland powiadasz? :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja taki kupiłam - trochę przez przypadek - tj. na wyczucie porównując różne produkty. Dałam za niego parę groszy - chyba z przesyłką 46 zł (w sklepie około 50 pare), a faktycznie trzyma długo.W porównaniu do 100 i 200 zł za niektóre to mało.
      Nigdy nie sprawdzałam jeszcze po tych 8 godzinach jak podaje producent, ale po 4 i 5 trzeba dmuchać na gorące potrawy.I jest bardzo szczelny. Wlewałam masę rzeczy i trzymałam w różnych pozycjach i nic.

      Usuń
    2. I w dodatku szczelny i nic nie wycieka?!
      Zaraz lecę przekopać Allegro! :D

      Usuń
    3. Jesli szukacie dobrego kubka polecam Termite stalowe kubki i termosy na żywność do nabycia u mnie w sklepie ;)http://www.e-moko.pl/main.php

      Usuń
  4. strasznie lubie te Twoje śniadania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł z tym kubkiem, szkoda, że nie wpadłam na to gdy jeszcze studiowałam ;)
    Uwielbiam Twoje owsianki. Chyba zrobię sobie niedługo makową :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł! Ale kaszka nie zastygła i nie zrobił się pudding?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę zgęstniała, ale dla mnie to raczej pozytywne. Wlewa się taka dość rzadką a potem je gęstą :)

      Usuń
  7. Niezły pomysł :) Może to dzięki Tobie przestanę zawsze, każdego dnia, zabierać ze sobą tylko owoce i bakalie... Hmm. Przydałoby się urozmaicenie. Albo po prostu coś cieplego.

    OdpowiedzUsuń
  8. fajny ten pomysł ;) a owsianka przepyszna też zamierzam za niedługo zrobić z masa makową ,ale czekam bliżej świat ;p

    OdpowiedzUsuń
  9. fajny pomysł, na cieplutki posiłek poza domem. Muszę sobie coś takiego kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. genialny pomysł z tym termosem ! :D ale pyszności miałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszne śniadanie :)
    Genialny pomysł :) Ale u mnie w szkole raczej się by na takie coś dziwnie patrzyli, ale i tak już ich przekonałam do jogurtów jedzonych w szkole i czasami przynoszą,ale na początku to było dla nich dziwne, że ja je jem :P

    OdpowiedzUsuń
  12. nie słyszałam nigdy o mannie razowej! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pisałam o niej jakiś czas temu. Można dostać w sklepach ze zdrową żywnością. W smaku prawie się nie różni, a jeżeli już to na plus :)

      Usuń
  13. A ten kubek jest 0,35l czy 0,4l? Bo wolałabym taki sprawdzony, a są 2 pojemności na allegro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten mój jest 0,35 ale nie wiem czy czymś się różni od tych o innych pojemnościach. Ojej - teraz głupio się czuje, że robię reklamę niechcący, ale sama przetestowałam już jeden kubek termiczny i był strasznym "niewypałem". Głównie dlatego ze był nieszczelny i cały przesiąkał zapachem. Ten całkiem nie ma tych problemów więc chyba nachwalić się po prostu nie mogę.

      Usuń
    2. Kupiłam, dziś testowałam na herbacie. Smaku nie zmieniła, nic nie przeciekło, bardzo dobrze trzymał temperaturę. Dziękuję :-)

      Usuń
  14. super sprawa na zimowy okres :) nabyłam ostatnio niezły kubek termiczny, chyba skorzystam z twojego pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. fajny patent z tym kubkiem. tylko ja mam właśnie taki przeciekający. pasuje zakupić nowy ;)
    a co do pieczonej owsianki: była dobra. ale nie najlepsza.

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam owsianki! ;)
    Pysznie tu u Ciebie :D

    OdpowiedzUsuń