niedziela, 11 listopada 2012

Śniadanie na prawdę zdrowe :)

Od 4 dni nie jedliśmy owsianki ? To my jeszcze żyjemy ?! Komentarz z dzisiaj rana ;)
Na chwałę NA PRAWDĘ zdrowemu jedzeniu.
Na pohybel sztucznym płatkom !

Śniadanie: 
 owsianka z jabłkiem, rodzynkami i kaki. Posypana nerkowcami i przyprawą do piernika. Z odrobiną serka wiejskiego. Na mleku sojowym waniliowym i zwykłym.
Do tego po pół babeczkimarchewkowo-jabłkowej z kruszonką owsianą (którą prezentowałam 2 dni temu) oraz cykoria z kawą i czekoladowym mlekiem sojowym.
Kaki smakuje jak połączenie mango z dynią :)


Spostrzeżenie osobiste:
Ostatnio wielu blogerów otrzymuje paczki do wypróbowania od dość znanej formy specjalizującej się w tzw. zdrowej żywności.
Kolację jadłam poza domem i w dość dużym pośpiechu. Miała być lekka i zdrowa, padło więc na jogurt naturalny z jakimiś zdrowymi płatkami. i suszonymi owocami. Wybrałam saszetkę granoli tej właśnie firmy.
Kiedy jednak pałaszując jogurt przeczytałam skład wybranych płatków prawie spadłam z krzesła. Zdrowiej postąpiłabym wcinając dobrej jakości czekoladę. Pod względem kaloryczności, wartości odżywczych, a już na pewno szkodliwych składników. Otóż nasz "zdrowy produkt" na 100g posiada 499 kcal, 72,2 g węglowodanów w tym 30 g cukrów i 17 g tłuszczu w tym ponad połowę stanowią tłuszcze nasycone. Do tego w składzie odnajdujemy: syrop glukozowo-fruktozowy, dwutlenek siarki oraz mono - i diglicerydy kwasów tłuszczowych. Pyszności .... Zdrowe jak....
A nutellę ciągają po sądach oskarżając o to, że wodzi dzieci na pokuszenie i jest przyczyną chorób, próchnicy i nadwagi. Ja bym się raczej przyjrzała niektórym firmom od tej ftu, tfu...zdrowej żywności, zamiast stwierdzać oczywistość faktów i napastować Bogu ducha winne kremy kanapkowe.

Inną sprawą jest, że znalezienie płatek bez syropu glukozowo-fruktozowego zaczyna graniczyć z cudem. 

(mała uwaga dodana 12.11 - nie - to, ze mają takie składniki jakie mają nie oznacza, że nie będę kategorycznie nigdy ich jadła. Nie oznacza to też że jest niesmaczne. Bunt we mnie budzi jedynie hipokryzja....)

10 komentarzy:

  1. Granoli /zdrowej firmy/ akurat nie lubię, bo jest w cholerę słodka, że już tak powiem. Ale granola to granola, nie przesądza o całości :)
    Jak zwykle genialna owsianka.

    OdpowiedzUsuń
  2. No to ściema straszna z tymi pseudo zdrowymi produktami ;)
    Naprawdę, radośnie Elin u Ciebie ostatnio :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się ;) Po powrocie od rodziny jakoś własny świat wydaje mi się taki kolorowy :D

      Usuń
  3. Ile nerkowców <3 Już uwielbiam tą owsiankę!
    Zgodzę się z tymi granolami, syropami glukozowo- fruktozowymi, ale np. kasze ( jaglane, quinoę ), soczewice, takie nieprzetworzone produkty mają dobre i fajnie coś takiego dostać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Elin, ozloce Cie jesli znajdziesz granole bez takich dodatkow, serio! Ja uwazam, ze wszystko jest dla ludzi, byle z umiarem. Granola nigdy nie stanowi u mnie podstawy posilku, jest tylko dodatkiem, w niewielkiej ilosci.

    A Twoja owsianka jest cudna! I zdrowa :) uwielbiam kaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tu cię zdziwię. Ostatnio mój chłopak został wysłany do sklepu po jakieś "chrupacze" i przyniósł opakowanie jakiegoś musli, o takiej granolowatej konsystencji. Nazwa: musli miodowe, całkiem nieznana mi firma (benus ? może ktoś zna), mało wyjściowe opakowanie. Ponoć cenowo "najniższa półka w sklepie" (chyba 4 czy 4,5 zł za 350 g). A w składzie zero cukru, 13% miodu, same płatki (owsiane), ziarna (sezam, słonecznik) i przyprawy (cynamon)oraz olej roślinny.Tłuszcze nasycone zaledwie 1 g, a całość tłuszczu 14. Generalnie...nieporównywalne. A sklep to zwykła sieciówka - w Małopolsce bardzo popularna.

      Usuń
  5. Ja tam lubię granolę i /zdrowej firmy/ i domową. Ale owsianka i tak wygrywa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mówię, ze jej nie lubię. Jest całkiem smaczna. Problem chyba polega na hipokryzji.

      Usuń
  6. teraz na rynku w ogóle ciężko znaleźc coś mało przetworzonego, trzeba po prostu uważac na te reklamy o 'zdrowej żywności', bo prawdy w tym tyle, co kot napłakał.
    zdecydowanie lepsza i bardziej wartościowa jest taka owsianka, ale granola od czasu do czasu też może byc;)

    OdpowiedzUsuń
  7. owsianka najzdrowsza i najlepsza na śniadanie <3

    OdpowiedzUsuń