czwartek, 13 września 2012

Ulubiona kaszka manna

Powoli opanowuje nowy tryb życia i nauki. Przestaje wracać do domu jako zombie którego nie powstydziłby się żaden domorosły twórca horrorów klasy od E do G. Zaczyna być fajnie.

Śniadanie:
Ponownego odkrywania kaszy manny część dalsza. Tym razem całkiem inne wydanie czyli kaszka manna z daktylami i bananem, polana syropem klonowym :) W przypływie ekspresji posypana jeszcze musli. Do tego jogurt naturalny z domowym powidłem śliwkowym. Cykoria z kawą i mlekiem.
Podobnie jak w przypadku owsianki kaszka z daktylami i bananem ląduje na szczycie mojej listy ulubionych wersji kaszki manny

Proporcje do kaszy manny (dla 2 osób)
65 g kaszy manny
550 ml mleka (troche ponad 2 szklanki
30 g daktyli (chyba 6-7 sztuk)
85 g banana (1 mały banan)
6 g cukru (duża łyżeczka)
szczypta stewii
1/2 łyżeczka soli
syrop klonowy według uznania

Sposób wykonania: mleko wlewamy do garnka. Dodajemy pokrojone daktyle i banana. Wstawiamy na ogień. Następnie dodajemy kasze mannę, cukier, i sól. Gotujemy około 5 minut często mieszając. Po zgęstnieniu przelewamy do miseczek i polewamy syropem klonowym


Z dziwnych i nietypowych połączeń smakowych pragnę wszystkim polecić moje wczorajsze drugie śniadanie: tradycyjny chleb cebulowy z serkiem tartar grzybowym, wędzonym tofu i pomidorem z odrobiną soli. Jest genialne. 


13 komentarzy:

  1. Pyszna taka kaszka, ja mimo że już stara to chętnie ją sobie przygotowuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepysznie wygląda Twoja kaszka, tak słooodko :) I śliczne masz talerze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach, same dobroci w tych Twoich miseczkach.

    OdpowiedzUsuń
  4. taka wersja manny bardzo mnie przekonuje! muszę jej koniecznie spróbować:) zresztą też brzmi apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam te twoje owsianki i kaszki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie też zaczyna się podobać :> Już prawie udaje mi się nie przysypiać na lekcjach!

    OdpowiedzUsuń
  7. Super połączenie ale już sobie wyobrażam jakie to musi być słodkie :) dla mnie chyba zbyt słodkie jak na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. widzę ,że ostatnio brak owsianek ,ale kasza manna też pyszna ! świetne połączenie smaków ;d

    OdpowiedzUsuń