sobota, 29 września 2012

Owsianka cytrusowa z migdałową i kardamonową nutą

Dzisiejszy poranek ( z powodu telefonu budzącego mnie 8 rano z prośbą o wtrącanie się w cudze życie osobiste, co w konsekwencji odkryło we mnie nowy nieznany mi dotąd potencjał zażenowania) zaczął się prawie o 10 i to frazeologiczną "lewą nogą". 
 Mimo to śniadanie zdecydowanie z top 10 śniadań tego miesiąca (jak nie lepiej).
Owsianka cytrusowa z migdałową i kardamonową nutą: Płatki i otręby owsiane na mleku migdałowym z domową skórką pomarańczową w syropie, jabłkiem oraz mieszanką przypraw (skórka cytrynowa, skórka pomarańczowa, cukier waniliowy, kardamon). Przybrana serkiem wiejskim oraz musli jabłkowo-cynamonowym.
Propozycja zdecydowanie godna polecenia.

Do tego opieczony w piekarniku kawałek kujawskiego rogala z masłem orzechowym i syropem klonowym.
Cykoria z kawą i mlekiem.

A ze względu na "lewonogość" dzisiejszego poranka jeszcze mały kawałek rogala z serkiem białym i dżemem i serkiem białym i miodem oraz trochę orzeszków w czekoladzie. Co mnie wcale, a wcale nie cieszy, bo było to kompulsywne jak sto diabłów, a tego wątku sobie w życiu bynajmniej nie życzę.


Przepis na owsiankę cytrusową i migdałową i kardamonową nutą (bo na prawdę była pyszna):

Składniki (na dwie małe owsianki - takie żeby jeszcze coś do tego zjeść):
45 g opłatków owsianych
20 g otrębów owsianych
230 ml mleka migdałowego
dwie -trzy łyżeczki skórki mandarynkowej (może być inna skórka w zalewie np. pomarańczowa abo grejpfrutowa)
małe jabłko (lub 3/4większego)
płaska łyżeczka gotowej przyprawy do sernika (kardamon, cukier waniliowy, skórka cytrynowa i pomarańczowa)
płaskie pół łyżeczki soli (lub mniej)
opcjonalnie coś do posłodzenia (dla mnie skórka pomarańczowa, cukier waniliowy i lekko słodkie mleko migdałowe to było dość).

Przygotowanie:
płatki i otręby owsiane zalewamy wodą (około 1-2 cm nad poziom płatków). Wstawiamy na gaz i dodajemy jabłko (obrane i pokrojone w drobną kostkę). Kiedy woda odparuje wlewamy mleko i dodajemy skórkę mandarynkową. Gotujemy na małym ogniu do czasu aż owsianka zgęstnieje. Wówczas zdejmujemy z gazu dodajemy przyprawę i sól (oraz opcjonalne coś do posłodzenia).
Ja podałam z serkiem wiejskim i odrobiną musli cynamonowo-jabłkowego.


17 komentarzy:

  1. ale po takim pysznym śniadaniu powinnaś się już czuć, jakbyś wstała 'prawa' noga! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. brzmi pysznie...z takimi cytrusami w syropie. Muszę sobie też chyba taką zrobić w domu na zimę ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. owsianka musiała być naprawdę pyszny ,świetny pomysł z tym cytrusowym smaczkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha. Muszę zjeść owsianę, nie rób mi większej ochoty;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Takiej jeszcze nie widziałam:) Cudowna ta Twoja owsianka:*

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie śniadanie.. taki cały dzień:)
    Czyli na pewno uśmiech na twarzy.. :)Bo jak widzę twoje śniadanie, to aż mi się uśmiech pojawia:)

    OdpowiedzUsuń
  7. po takim pysznym śniadaniu to chyba humor musiał się trochę poprawić..:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudne śniadanie! Na tego rogalika to bym się skusiła, zwłaszcza, że masełko mi się skończyło :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Och, uwielbiam cytrusowe smaki. Twoje śniadanie coś mi się kojarzy ze świętami, nawet. Takie moje prywatne smakowe zboczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się święta nie kojarzą akurat szczególnie miło, za to lubię smak cynamonu i pomarańczy.

      Usuń
  10. zwykła owsianka i nietypowe składniki dają niezwykły końcowy efekt ... :) jestem zachwycona Twoją zastawą stołową ! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. No kochana, u Ciebie również pyszności z rana! musi być niesamowite w smaku, orzeźwiające:)

    OdpowiedzUsuń
  12. cudo, mam nadzieję, że dalsza częśc dnia była chociaż trochę lepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  13. No nie, koniecznie muszę taką zrobić! Już wyobrażam sobie ten smak ;).
    "Uwielbiam" ludzi, którzy potrafią tak wtrącać osoby w 3 w swoje życie osobiste. I to na dodatek z rana.

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo podoba mi się ten śniadaniowy zestaw :) a migdałowe mleko musi ciekawie smakować!

    OdpowiedzUsuń