piątek, 19 października 2012

Owsianka idealna na jesień (śliwka, powidła i migdały)

 
Opóźnione śniadanie
Śniadanie: owsianka z suszoną śliwką i domowym powidłem śliwkowym. Z serkiem wiejskim, odrobiną miodu i migdałami
Do tego jogurt naturalny z moją ulubioną mieszanka przypraw (wanilia, kardamon, skórka pomarańczowa, skórka cytrynowa) i Frutiną :)
Do picia inka karmelowa z mlekiem.

Dawno żadne śniadanie nie smakowało mi aż tak. Choć nieszczególnie pełna lodówka nie zdradzała się z możliwością zrobienia czegoś na prawdę dobrego.
Okazało się, ze zwykły jogurt doprawiony w odpowiedni sposób, nawet bez owoców, smakuje wręcz obłędnie, a dawno zapomniana suszona śliwka bardzo lubi smak mlecznej owsianki. Dla tych który też przez całe piękne lato i słoneczną jesień zdążyli zapomnieć już o ich uroku proponuje zajrzeć do szafki i sprawdzić czy śliwki nadal tam są :) Na prawdę warto.

Wczoraj w ramach urodzin koleżanki upiekłam najbardziej czekoladowe ciasto życia, o najbardziej genialnej masie do jedzenia bez pieczenia z jaką miałam do czynienia Ciasto powinno nazywać się czekoladową chmurką, ale ta nazwa jest już zajęta bez maślanego, tłustego czeko-placka Nigelii.
Na dwie porcje do małych tartaletek ubijało się 3 żółtka z 70 g cukru, następnie dodawało rozpuszczone 1,5 tabliczki gorzkiej czekolady (min 60% kakao), oraz 50 g wody z rozpuszczona łyżeczką kawy). Na koniec jeszcze ubita na sztywno piana w 3 białek Piekłam 8 minut w 250 stopniach. Pyszne :) Nie mam zdjęć. Z wielu przyczyn. Przepis zapisuje, bo na pewno jeszcze go zrobię. Jest fenomenalne.

11 komentarzy:

  1. Ja na szczęście o nich nie zapomniałam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale podziałał na mnie opis tego ciasta, jakie musiało być dobre.
    Tak Elin. Ty - jesień, a owsianka idealna ;P

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach, to ciasto brzmi bosko *.*
    A owsianka wygląda świetnie, uwielbiam suszone śliwki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie, typowo jesienne aromaty. Coś chyba muszę spróbować po dłuższej przerwie serka wiejskiego w owsiance, bo definitywnie mnie dziś kusisz.

    OdpowiedzUsuń
  5. rzeczywiscie jesień na talerzu! ;) kocham tę Twoją miseczkę;)))

    OdpowiedzUsuń
  6. tak, tak, to są smaki jesieni właśnie! :))

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam jesienne smaki w taką porę :) pyszna kompozycja!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio bym ciągle jadła owsianki!:D

    OdpowiedzUsuń
  9. zgadzam się całkowicie, owsianka z suszoną śliwką to duet niemal idealny!

    OdpowiedzUsuń
  10. zjadłabym i taką owsiankę i duży kawałek takiego ciasta:)

    OdpowiedzUsuń