niedziela, 20 stycznia 2013

Owsianka - zdrowa i pyszna (i nieźle skomponowana ;))

Końcówka stycznia. Niektórzy mają ferie, a innym brakuje 20 minut na zawieszenie kilku zdjęć i napisaniu 3 zdań na blogu. Wracam do czytelni. 
Na nieszczególnie ostrym zdjęciu można zobaczyć śniadaniową owsiankę i tradycyjnie zagracony stół ;)

Owsianka na mleku sojowym z bananem, daktylami, jogurtem i gruszką oraz kremem migdałowym (zmielone na krem migdały, ricotta, miód rzepakowy). Posypana granola tropikalną :)
Pseudokawa z mlekiem. 


W czytelni na dole otworzyli taki jakby bar-kawiarnie. CoffeeBook. Robią tam niezłą kawę, sprzedają hipsterskie kanapki i owsiane ciastka. I jakoś wczoraj przy kanapce z wegetariańską tapenadą i grillowanym bakłażanem (i sama nie wiem czym jeszcze) pomyślałam, że nie znudziły mi się wprawdzie owsianki na śniadanie. Odkryłam jednak w sobie pasję odkrywcy ;) Mam plan ;)

Skoro o kompozycji mowa - owsianka ma około 540-545 kcal (21 g białka, 72 g węglowodanów, 20 g tłuszczu, z czego 10,5 to tłuszcz migdałowy - pozostały to głównie ricotta i pełnołnotłusty jogurt).Białko to około 18,5%, węglowodany 63, 5%,  tłuszcz 18 % .

Gdyby ktoś był zainteresowany podaje skład (na 2 porcje): 130 ml mleka (sojowe), 1 gruszka, 1 duży banan, 30 g otrębów owsianych, 45 g płatków owsianych, 5 g kaszy manny, łyżka miodu, szczypta soli, szczypta stewii, pół kubeczka (około 90g) jogurtu naturalnego pełnotłustego, 8 daktyli, garstka granoli. Na krem migdałowy - około 30 g migdałów, łyżeczka miodu, łyżka-1,5 ricotty.

(ups - zapomniałam o granoli, ale nie będę tego liczyć jeszcze raz...było jakieś nie dużo - z 5-6 g)

20 komentarzy:

  1. Pycha owsianka! Ale zgadzam się, czasem dobrze jest zjeść coś innego, dla urozmaicenia :) Zazdroszczę takiej kawiarni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Krem migdałowy, mamomamomamo, chcę krem. To mój przekaz na dziś.
    Już podoba mi się ta kawiarnia, a po kilku zdaniowym opisie to chyba coś znaczy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten migdałowy może być dobry:D
    Ja uwielbiam chodzić po restauracjach i próbować nowości;).

    OdpowiedzUsuń
  4. W mojej czytelni na dole jest bar szybkiej obsługi, dosłownie szybkiej...
    Na szczęście w ciągu całych studiów byłam tam może 4 razy :-P

    OdpowiedzUsuń
  5. ale pyszny krem;) na pewno sobie zrobię na dniach.

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja się zaliczam do tych feriowiczów :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Też chciałabym już ferie :) Żeby móc spokojnie wyjść na kawę, czy odkryć nowy smak pysznej, zdrowej kanapki czy ciacha :)
    A owsianka jak zawsze smakowita :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie, że postają takie kawiarnie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. ten krem brzmi wyśmienicie.. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszę się z tego odkrywcy :D

    OdpowiedzUsuń
  11. o, te kremik migdałowy z ricottą brzmi bardzo pysznie <3
    a jakby część tych migdałów podprażyć przed zmiksowaniem? :D
    owsianka wydaje się być przepyszna, chociaż muszę przyznać że gruszki z bananem jeszcze nigdy nie łączyłam :p i jeśli gotujesz owsiankę razem z tym bananem, to już niestety nie dla mnie - banana poddanego obróbce termicznej toleruję jedynie w chlebku bananowym (który kocham <3), a taki duszony w owsiance czy też pieczony, prażony na patelni mi ne smakuje :/
    jeśli chodzi o odkrywanie, spoko, można odkrywać, bardzo chętnie, ale śniadanie musi być dla mnie na słodko, nie ma szansy żeby było inaczej :p
    ściskam Cię Elin, życzę chociaż chwili odpoczynku w tym pracująco-sesjowym szaleństwie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z kolei nie przepadam za orzechami które poddaje się obróbce termicznej...wyjątkiem są takie w karmelu. Zdecydowanie wole orzechy surowe, poza tym zawsze mnie uczono, że kwasy tłuszczowe nie przepadają za wysokimi temperaturami. A banan w połowie jest ugotowany a w połowie surowy :) W owsiance świetnie smakuje i taki i taki i nigdy nie mogę się zdecydować.

      A co do mojej małej pasji odkrywcy będą ją raczej realizować na 2 śniadanie ;) Jestem mało odkrywcza o 7 rano ;)
      Dzięki - powodzenie się przyda...Ale jeszcze tylko jakieś 2-3 tygodnie i powinno być już w porządku :) No nic - wracam do artykułu.

      Usuń
  12. Samo czytanie o tej owsiance, sprawia, że chce się ją zjeść ;).

    OdpowiedzUsuń
  13. Po takiej owsiance można wracać do nauki :) ...

    OdpowiedzUsuń
  14. Zazdroszczę kawiarni, a miseczka pełna zdrowych pyszności ;))

    OdpowiedzUsuń
  15. rzeczywiście bardzo pysznie skomponowane śniadanie ;d i like it ;*

    OdpowiedzUsuń
  16. czekam na Twój nowy plan! coś pysznego będzie? ;)
    a ta owsianka mnie całkowicie porywa! idealnie dobrane dodatki... mmniaaam! ;)

    ładnie masz 'zagracony' stół ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ehh mi też na wszystko brakuje czasu....za tydzień sesja więc wracam do KPK. Owsianka wypasiona, uwielbiam takie bogate kompozycje :) powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam owsiankę, a te miseczki są wprost nieziemsko piękne:) Chętnie widziałabym takie w mojej kuchni:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń