wtorek, 15 stycznia 2013

Ricotta, migdały i kakao na dobry start

Na kolejnych próbach zrobienia porannego zdjęcia widać jak stopniowo wschodzi słońce. Jak powoli na kolejnych 8 zdjęciach zaczyna pojawiać się naturalne jasne światło.
A to znaczy, że znowu spałam zbyt krótko.



Jogurtowo bananowa owsianko-manna. Z kakaowym kremem z migdałów, riccotty i miodu.
Plus dodatkowa porcja kremu ;) Pseudokawa z mlekiem

składniki (na 2 porcje): 15 g otrębów owsianych,35 g kaszy manny, 35 g płatków owsianych, 1,5 banana, około 250-260 ml mleka (sojowe waniliowe i krowie 2%), około 100g jogurtu naturalnego, szczypta stewii, 1/4 łyżeczki soli, szczypta cynamonu.
na krem migdałowy: 60 g migdałów, 3 duże łyżki ricotty, 2 łyżeczki kakao, łyżka miodu.
Migdały zmielić w młynku do kawy. Dodać miód i kakao. Ponownie zmielić. Na koniec wymieszać z ricottą. 

Ricotta. Traktuje ją trochę jak bitą śmietanę, bo ze wszystkich znanych mi produktów ona  najbardziej mi  ją przypomina.
A odkryłam ją całkiem niedawno. 
Smakuje doskonale z kakao, z owocami i z miodem. W naleśnikach, owsiankach i deserach. 

Kierując się wiedzą internetową przyjmuje, że ricotta jest kwitesencją białkowego zdrowia (choć na prawdę chciałabym aby jakiś dietetyk mi to zweryfikował).
Co jest jej głównym atutem ? Nie zawiera kazeiny - najbardziej trującego z białek. Ma za to dwa białka proste o wysokiej przyswajalności  - albuminy i globuliny, które zawierają wszystkie niezbędne aminokwasy egzogenne w proporcjach odpowiadających potrzebom organizmu ludzkiego. Albuminy i globuliny są składnikami enzymów i hormonów niezbędnych do prawidłowego przebiegu procesów fizjologicznych szczególnie dzieci, sportowców i osób zagrożonych osteoporoza. Co więcej ma spore ilości wapnia.

Wartość kaloryczna 1 porcji: 570 kcal (22 g białka, 67 g węglowodanów, 25 g tłuszczu w tym 17 g z migdałów).
Energia (kalorie), którą dostarczamy naszemu organizmowi w ciągu dnia powinna być spożywana w proporcji: 45-65% kalorii z węglowodanów, 20-35% powinny zapewnić nam tłuszcze i 15-25% białka.
W dzisiejszym śniadaniu: węglowodany 58%, tłuszcze 22%, białka 20%.

17 komentarzy:

  1. kusisz takimi smacznymi śniadaniami :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi i wygląda pysznie :) A o ricoccie to tyle nie wiedziałam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zakochałam się w ricotcie od pierwszego spróbowanie nie znając jeszcze jej walorów zdrowotnych. Jest zdecydowanie moim ulubionym serem i dodają ją do wszystkiego.
    Mogą zapytać gdzie ją kupujesz,bo ja miałam okazję próbować tylko tej z Lidla,ale słyszałam,że z Biedronki jest lepsza?

    OdpowiedzUsuń
  4. ten krem migdałowo kakaowy kusi ;D a jogurtowe są meeega pyszne i delikatne :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiesz co marzy mi się taka Twoja owsianka :) Zawsze tak pysznie wygląda, te dodatki, po prostu pycha :) Wyślij mi w słoiczku :D

    OdpowiedzUsuń
  6. kremowa, wartościowa :) idealna!

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoje owsianki są cudowne, może mi taką zrobisz ;p?

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja się przyznam bez bicia, że nigdy nie miałam okazji próbować ricotty. Właściwie rzadko kiedy uda mi się ją wypaczeć;)
    Powiedz mi w jakim programie obliczać kalorie? Czy może posługujesz się własnymi obliczeniami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawno, dawno temu jak jeszcze kiedyś liczyłam dość skrupulatnie kalorie odkryłam taka stronę http://www.tabele-kalorii.pl/ jest tam chyba najwięcej produktów które faktycznie są w sprzedaży, a jak jakiegoś nie ma to można dodać. Wpisuje się tylko wagę i liczy się samo. Niestety oblicza tylko białko/tłuszcz/cukier i kalorie bez witamin, minerałów, wody, podziału na rodzaje tłuszczów czy cukrów, ale ciężko wymagać żeby taka strona coś takiego umiała.

      Usuń
  9. pysznie brzmi i wygląda , pewnie też genialnie smakuję ;) kusisz tym kremem <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też nie próbowałam ricotty jak qwert123 ...

      Usuń
    2. Czas spróbować, choć ja się chwilę do niej przekonywałam. Na poczatku smakowała mi tylko z dużą ilością słodkich dodatków - owoców, miodu, dżemów itp..

      Usuń
  10. Cudny krem :) Jak z ricottą, to nie mogło być inaczej!

    OdpowiedzUsuń
  11. ja ricottę bardzo polubiłam, więc tym bardziej cieszę się, że jest taka zdrowa i wartościowa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak to się stało, że ja jeszcze nigdy nie dodałam ricotty do owsianki?:/ Uwielbiam ją :)

    I zachwyciło mnie Twoje zdjęcie Elin :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy lubiłabym ją tak po prostu w owsiance. Za to uwielbiam ją mieszać ze wszystkimi orzechami, owocami, miodem, kakao itp.

      Usuń