niedziela, 30 grudnia 2012

Omleciki z kremem orzechowym


 Mam nastrój na smażenie placków, choć przyznaje że nadal nie jest to moja ulubiona czynność przed śniadaniem. Zanim je usmażyłam zjadłam masę różnych rzeczy które wpadły mi w ręce. A ze wszystkich placków najbardziej lubię omlety ;)
O moim poświeceniu da ich stworzenia świadczy fakt, że popsułam wczoraj mikser i omlety ubijałam mikserem ręcznym ;)

Omleciki orkiszowe z kremem z malin i riccoty oraz kakaowym kremem z orzechów włoskich i miodu (i riccoty).
Karmelowa inka z mlekiem
Wiedziałam że własnoręcznie wykonane konfitury malinowe to będzie hit tej zimy. Wczoraj otworzyłam pierwszy słoik, a już nie ma połowy.

Niedługo potem jeszcze 3 kanapki z chleba żytniego z serem, pomidorem i majonezem oraz kawałeczek ciastka czekoladowego.
Herbata czarna. Z niewiadomych mi przyczyn mam dziś wilczy apetyt :)

Przepis na omlety (dla 2 osób)
4 jajka, na każde jajko 2 płaskie łyżki mąki (u mnie orkiszowa), szczypta soli, łyżka cukru, odrobina sody oczyszczonej.
Ubijamy sztywną pianę z białek z odrobiną soli, dodajemy żółtka, mąkę i cukier oraz sodę. Mieszamy dobrze i po chwili smazymy na rozgżanej patelni  po obu stronach (na małym ogniu) :) 

Dziś wersja mniej puchata za to 2 omlety zamiast jednego ;)

****
Wczoraj byłam na Hobbicie. Przypominałam sobie jak bardzo cenię sobie ten świat, mimo że sądziłam, ze stara fascynacja coraz bardziej odchodzi w niebyt.
Jackson podjął na prawdę dobrą decyzje dzieląc na 3 części jedną książkę. Ekranizacja jest dość dokładna i kanoniczna (przy tym na 3 częściach więcej zarobi) . Momentami nawet pewne sceny się dłużą i są nawet lekko nudne (osobiście zasnęłam na goblinach). Niemniej jednak uważam to bardziej za zaletę niż wadę.
Jedynym wyraźnie nie bardzo kanonicznym momentem była chyba scena Radagasta, choć przyznam że ta jego interpretacja była tak słodka i urocza ( z jeżem Sebastianem, chatynką w lesie i zaprzęgiem z królików), że nie jestem w stanie mieć o to do reżysera pretensji.
Jest też rzecz jasna kilka bardzo hollywoodzkich scen rażących swoją rubasznością albo popisowością, ale powiedzmy, że nie bolą one tak bardzo jak w ekranizacji Władcy (nie ma jeżdżenia na snowboardzie przez blond elfa w peruczce który jednocześnie strzela z łuku i walczy mieczem, albo bekającego w pałacu Gimliego, którego potem trzeba stawiać na skrzynkach).
Aktor grający Gandalfa bardzo się postarzał, a odtwórca roli Bilba kojarzył mi się z takim możliwie najbardziej klasycznym brytyjskim aktorem ze starszych angielskich filmów komediowych (takich z czasów jasia fasoli), których nazwy teraz nie umiem sobie przypomnieć. Kucyki krasnoludów przypominają mi jak bardzo kiedyś chciałam dobrze jeździć konno, a jednocześnie jak wielkie konie mnie przerażały (tak – ja uczyłam się jeździć na kucu nie na koniu). Na dodatek przypominają trochę owieczki. Było wiele przywołujących wspomnienia scen, moja ulubiona muzyka z hobbitonu i pięknie zrobiona pieść krasnoludów – tak różna od tej która wypływa z polskiego tłumaczenia Skibniewskiej. Na dodatek pierwszy raz w historii kina widzimy chyba krasnoludzką kobietę ;)
Naprawdę miło i sympatycznie mi się oglądało. 

***
Co do wczorajszej notatki. Tak - jestem dyslektykiem - pisałam już o tym kiedyś. Nie zdążyłam wczoraj zrobić korekty. 

18 komentarzy:

  1. Z tego co wiem i obczajałam-niezbyt dobrze widziane jest wytykanie błędów wedle Netykiety ;)

    Ach! Chcę chcę iść ♥ nie wiem kiedy ale pójdę ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. nie znoszę smażenia, ale uwielbiam zjadać placki. :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak jak ja !
      zawsze robię krzywaśne :< Twoje - parfait ! <3

      Usuń
  3. Też lubię placuszki, ale do omletów dodaje proszek do pieczenia (szczyptę) bo są wówczas bardziej puszyste :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam tę satysfakcję, jaka wypełnia człowieka po otwarciu domowych konfitur :) Już wiadomo, co jest najlepsze!

    Miałaś królewskie śniadanie, chociaż podpisuję się pod Ervishą, gloryfikując puszystość placuszków.

    Na Hobbita wybieram się już po Nowym Roku - po Twojej recenzji jeszcze bardziej nie mogę się doczekać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Każdy z Nas jest dyslektykiem i koniec.

    Co do radości otwierania własnego ,,wyrobu" - oj znam to!:-)
    buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam ochotę na omleta :) I chyba sobie jutro zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale bym zjadła takiego, uwielbiam :)
    Jazdę konną kocham :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ten krem orzechowy brzmi pysznie! czy to domowej roboty, czy kupny? Jak coś to poproszę przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałam o nim wczoraj - zmiksowane orzechy włoskie z kakao, miodem i riccotą. Na prawdę pyszne połączenie.

      Usuń
  9. strasznie długo wytrzymały u ciebie te konfitury bez otwierania, u mnie pewnie już w tydzień po zrobieniu nie byłoby po nich śladu. :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Haha, przeczytałam na począktu 'kremem chrzanowym', i nie mogłam wyjść ze zdziwienia, ale potem się uspokoiłam :D
    Czasem ciało chcę tyle dostać, to trzeba mu dać! co ja mówię, to paliwo dla mózgu przecież!

    OdpowiedzUsuń
  11. Domowe konfitury to jest to! U mnie nie ma już połowy słoików ;))
    A omleciki - cuda :) Powinnaś częściej smażyć placki ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. też byłam na Hobbicie, ale w drugi dzień świąt. Robiłam ten krem orzechowy, ale nie dałam ricotty tylko kakao, orzechy włoskie i miód. Smakowała bardzo dobrze ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie riccota była tam bardzo ważna. Nadawała kremowego smaku i konsystencji. Ale kiedys jadłam też bez i w sumie też mi smakowało.

      Usuń
  13. Mam podobnie, podczas przygotowywania bardziej pracochłonnych śniadań zjadam mnóstwo napotkanych rzeczy;p Pysznie wyglądają te Twoje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Też podjadam podczas robienia śniadania :D
    Uwielbiam ricottę i omlety, ale rzadko kiedy wychodzą mi takie ładne jak twoje. :P

    OdpowiedzUsuń
  15. omomom ale rozkoszne omleciki , te kremy są genialne !

    OdpowiedzUsuń