wtorek, 4 grudnia 2012

Owsianka „świąteczne ciasteczko”

Nie chwaląc się stwierdzam, że upiekłam wczoraj w nocy najlepsze w moim życiu ciastka. Prawdopodobnie również najbardziej świąteczne z możliwych.
Owsiane, z pachnącymi migdałami, czerwoną suszoną żurawiną i gorzką czekoladą.
Ich smak tak trudno opisać. Ja nie umiem znaleźć dla nich porównania.  Są po prostu pyszne :)

Na ich podstawie powstała dziś owsianka o kryptonimie „świąteczne ciasteczko”. Z mnóstwem migdałów, żurawiny i gorzkiej czekolady; z jabłkiem, serkiem wiejskim i masą ciasteczkową.
Do tego jedno ciastko, kilka daktyli i pseudokawa z mlekiem.
(ok - już zdecydowanie nie jedno.)

Na pomysł owsianki o smaku ciasteczek wpadłam już przy ostatnim pieczeniu urodzinowym.
To po pierwsze świetny pomysł na resajkling reszty masy z ciasteczek, zwłaszcza tej oblepiającej ścianki miksera i szpatułek do mieszania. Jest to również jedyny sposób przekonania mnie, że może o 1 w nocy lepiej nie zjeść całej niewypieczonej masy maślanej... niczym niewyżyty chomik „pogromca ciastek”.
 Owsianka o smaku ciastek powstaje więc z wykorzystania „resztek” - pozostałych przy pracy nad ciastkami. Przenika ich zapachem i zmienia trochę konsystencje.
Przygotowanie: do miski miksera w którym robione były ciasteczka wlewam odpowiednią ilość mleka (na 80 g płatków około 200-220 ml mleka) i długo miksuje na niskich obrotach. W tym czasie mleko wypłukuje cała pozostawioną w misce masę. Potem przelewam całość do szczelnego pojemniczka i wstawiam do lodówki na całą noc. Rano wykorzystuje je do ugotowania owsianki.
(owsiankę gotuje całkiem standardowo, tylko zamiast zwykłego mleka wlewam to „pociasteczkowe”).

Tym razem do nocnego mleka dołożyłam jeszcze do namoczenia sporo nadprogramowych migdałów i żurawiny.

Śmiało mogę powiedzieć, że tak jak pieczone wczoraj ciastka są najlepszymi jakie udało mi się wykonać, tak dzisiejsza owsianka stanowczo ląduje w top 10 moich owsianek. Gęsta, słodka o smaku świąt i ciastek. Może nie całkiem w 100 % taka zdrowa (np...ma masło i jakiś cukier i w ogóle ;), ale warto ją sobie zrobić.A na owsiankach to ja się znam ;)

Tymczasem zabawa w święta znowu przysłania mi nieco codzienne obowiązki I zamiast na wykład idę na pocztę wysłać świąteczny prezent :) Mam wielka nadzieje że się spodoba obdarowanej :)
I z duszą na ramieniu zastanawiam się czy wszyscy otrzymają na czas mikołajkowe prezenty :)

35 komentarzy:

  1. Proszę o przepis na ciasteczka!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie niebawem - obiecuje. Sama nie chciałabym go zapomnieć :)

      Usuń
  2. dołączam się, brzmią cudownie, a ja właśnie szukam czegoś idealnego na świąteczny czas. pierniczki i sernik to u mnie w domu klasyki, uwielbiane przez wszystkich, ale zamarzyła mi się w tym roku właśnie żurawina.
    pozdrawiam ciepło i mam nadzieję, że prezenty dojdą! ja na gwiazdkę wysyłam zawsze już około 10 grudnia, bo potem bywa ciężko.
    ola

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest dopiero popisowa owsianka. Wygląda tak kusząco, że na pewno wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Na pewno można tez wykorzystać przy robieniu innych ciastek niż owsiane.

      Usuń
  4. Też czekam na przepis, wyglądają cudownie:)
    I chciałam zapytać, choć pewnie już mówiłaś, zawsze jak zaglądam są dwa śniadania, kogo tak rozpieszczasz?

    OdpowiedzUsuń
  5. I teraz kazda bioraca udzial w mikolajkach zastanawia sie, czy to ona dostanie ciasteczka od Elin :D
    Elin, swietny pomysl na kreatywne wykorzystanie resztek :) zjadlabym taka swoateczna, pachnaca owsianke.. i czekam na przepis na ciacha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Psujesz mi niespodziankę ;) Nigdzie nie napisałam, ze są na prezent. Wiem - jestem naiwna ;)

      Usuń
    2. Oj Elin, Elin :D Widzisz, to dowód na to, że czytam notki a nie ograniczam się do obejrzenia zdjęć :D

      Usuń
    3. Cecha niezwykła ;) Aczkolwiek wydaje mi sie ze w notce nic o tym nie ma ;)

      Usuń
    4. Cóż, można więc rzec że bystra ze mnie dziewczyna :D

      Usuń
  6. cudowna ta ciasteczkowa owsianka! :D a Ty jesteś.. Ciasteczkowym Potworem :DD
    inspirująco!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nazwa wspaniała i taki pewnie był też smak ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale przecież można się spóźnić na wykład i na niego pójść no! Nieładnie tak omijać towarzyskie spotkania wykładowe xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. olala...ja już skończyłam dwa kierunki studiów - na prawde mam tych spotkań troche za sobą ;)

      Usuń
  9. Ciężko znaleźć przepis, ale w końcu się dopatrzyłam. Myślałam, że jest na ciastka,a to tylko na owsiankę z ciastkami:(. Nie jestem pewna czy owsianka nadaje się na świąteczny stół... chyba nie mogę przyjąć przepisu do akcji..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja mam zamiar mieć dziwne świeta. A przynajmniej świąteczne śniadanie :)

      Usuń
    2. pyszne, ale ja owsiankę jem codziennie na śniadanko :) w różnych wersjach, obawiam się, że reszta rodziny by tego nie zaakceptowała.
      Zapraszam z innymi wpisami :)

      Usuń
  10. pyysznie wygląda to śniadanko <3 ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. te ciasteczka są faktycznie przecudne i ciasteczkowa owsianka.. ochy i achy!

    ps. i zdjęcia klimatyczne porankowe.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniały miałaś poranek. Liczę na przepis na te cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. owsianka genialna ,sama dorwałabym takie świąteczne ciacho <3 pycha *.*

    OdpowiedzUsuń
  14. Czekam na przepis na te magiczne ciasteczka :))

    OdpowiedzUsuń
  15. jak świątecznie :) ciasteczka muszą być wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
  16. zdecydowanie znasz się na owsiankach :d
    a co do prezentów, ja dzisiaj wysyłam :) zamiast nazwiska wpiszę nick obdarowywanej, więc mam ogromną nadzieję, że dotrze do jej rąk... chociaż nie powiem czuję mimo wszystko nutę niepewności...

    OdpowiedzUsuń
  17. Mistrzowski pomysł na owsiankę <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja chcę świąteczne ciasteczko, teraz zaraz ! Pysznie brzmi :D

    OdpowiedzUsuń
  19. i tylko pojawia się taka rozterka: to jeszcze owsianka, czy już płynne ciastko? :))
    ale kto by nad tym filozofował, gdy na opróżnienie czeka taka miska. :D

    OdpowiedzUsuń
  20. zgłaszam się po ciasteczko! :))

    OdpowiedzUsuń
  21. pyszny pomysł na owsianke! nie wpadłabym na taki w życiu :)
    jak ciastka są takie pyszne to czekam na przepis ^^

    OdpowiedzUsuń
  22. miejmy nadzieję, że każda otrzyma paczuszkę na czas! modlę o się o to

    OdpowiedzUsuń
  23. aaaaaaaaa! ja poprosze przepis! <3na takie cudo!

    OdpowiedzUsuń
  24. Proszę Elin, kreatywność powróciła w postaci genialnej owsianki, nie pozwolisz mi przestać myśleć o Twoich śniadaniach...
    Ja wysłałam wczoraj paczkę, na wszelki wypadek priorytetem, cobym się nie musiała martwić, że dojdzie dzień później (jednak uważam, że jak 6 grudnia, to 6 grudnia i koniec!)

    OdpowiedzUsuń
  25. i Ty narzekałaś na brak pomysłów na owsianki? to teraz chyba uderzają ze zdwojoną siłą:)

    OdpowiedzUsuń