sobota, 18 sierpnia 2012

Tradycyjne szwedzkie bułeczki (булочки с корицей)

Poranek nie był jednym z tych miłych, sobotnich i przewidywalnych. Cały czas sąsiadom i ludziom dookoła zdarzały się nieprzewidywalne wypadki które potrzebowały do szczęścia mojej osoby. Trzeba było więc od stołu wstać i się tym zająć. Wolałabym śniadanie bez utrudnień. Bez mojego własnego utrudnienia także (włączyłam piekarnik na 180 stopni i na...świecenie żarówki. I moje wielkie zdziwienie: "piekarnik nie parzy Oo").

Śniadanie: Kawa+cykoria z mlekiem, maślanka truskawkowa, ciepła szwedzka bułeczka drożdżowa z masłem cynamonowym oraz mała owsianka z jabłkiem skórką mandarynkową i cukrem cynmonowym ( z dodatkiem serka wiejskiego). Wcześniej trochę winogron czarnych z ogrodu, a później łycha nutelli.

Potrzebuje rady lub pomsyłu. Zobowiązałam się na niedzielny podwieczorek upiec ciasto. Potrzebuje czegoś beztłuszczowego lub niskotłuszczowego, smacznego, może być oryginalnego (np. takie z cukinią/buraczkami lub coś z tego typu) i chętnie z owocami. Macie jakieś pomysły ? Bo mi nagle większość powypadała z głowy. Jak nie mam dla kogo upiec ciasta to mam tysiąc pomysłów, a jak trzeba wymyślić coś na jutro to mam w głowie wielki mętlik.

(bułeczki mrożone z Ikei)

 
 Ku mojemu zdziwieniu najwięcej osób oglądających mojego bloga, z poza Polski, pochodzi z Rosji. Na wielu blogach widziałam opisy tłumaczone na angielski, za którym to językiem nie przepadam. Rosyjski za to lubię bardzo, a ostatnio nie mam całkiem z nim kontaktu. Zacznę więc tłumaczyć na rosyjski :) Mniej lub bardziej udolnie. Poprawki mile widziane. 
Я учу русский язык. Язык поправки будет хорошо. 

булочки с корицей.Овсяная каша с яблоком и мандариновый сироп. Цикорий с молоком. Пахта с клубниками.

23 komentarze:

  1. Jeśli chcesz to poszukaj u mnie :) Tylko, że one są całkiem beztłuszczowe :D (jeśli chcesz zamień otręby a mąkę) Z tego co pamiętam mam biszkopt z owocami, szarlotkę na kruchym cieście, ciasto ze śliwkami :)
    Bułeczki są cudowne aż zrobiłam się głodna *_*

    OdpowiedzUsuń
  2. te bułeczki z Ikei wyglądają bosko , byłam ostatnio ,ale nie kupiłam .. ;/ pyszne śniadanie !

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Szwecję, szwedzką muzykę, więc i bułeczki! :) Wyglądają naprawdę przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakąś szczególna muzykę ze Szwecji ? Podałabyś coś ?

      Usuń
    2. ja też właśnie od jakiegoś czasu się zajarałam Szwecją, głównie blogami kulinarnymi :D także Elin kochana, idealnie wpasowałaś się w moją ostatnią fascynację..
      właśnie Whiness, poleć coś, prosiiiiiimyyyy :D
      a ja lecę do szwecji za niecałe 2tyg sasasasasaaaa :p

      Usuń
    3. Też miałam tai plan na wakacje. Ale się popsuło. Pewnie przełożę na jakiś październik/listopad.

      Usuń
  4. zrolowane buleczki, super są:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie tradycyjne proste i smaczne ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja myślałam do samego końca postu, że sama je upiekłaś... Spryciara :P Bardzo mi się podoba to śniadanie.
    A może ciasto marchewkowe? Z takich smacznych, niskotłuszczowych i mało kalorycznych, które piekłam akurat to mi przyszło do głowy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam czasu piec ostatnio. Gotować też nie. Zwłaszcza tego typu ciastek które są dla mnie dość wymagające. Za to ciasta ikei strasznie lubię. Torcikiem migdałowym mogła bym się zajadać bez końca. Nawet będąc świadomą że nie są pewnie szczytem zdrowych wypieków.

      Usuń
  7. Wyszły Ci idealnie zakręcone:)
    Lubię takie śniadanka<3

    OdpowiedzUsuń
  8. Te bułeczki wyglądają świetnie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam bułeczki cynamonowe! pyszne miałaś śniadanko:)
    może torcik marchewkowy albo cukiniowe brownie?:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie próbowałam. Ale chętnie to zrobie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie ładne, tez z checia przetestuje przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ślicznie podane, ślicznie wyglądają, tylko je zjeść nawet ze zdjęcia:):)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale smacznie wyglądają te bułeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ta bułeczka *.* mniam! rozpływam się na sam jej widok ^^

    OdpowiedzUsuń
  16. O nie, nie lubię rosyjskiego :P, tzn nigdy nie przeczytam nawet słowa, a brzmieniowo całkiem w porządku, no i śniadanko królewskie, ja piekłam dziś cinnamon rolls :P

    OdpowiedzUsuń