sobota, 4 maja 2013

Z mlekiem bananowym

W telegraficznym skrócie:

Czarne spodnie stały się dziś na moment fontanną tryskającą owsem w płatkach…czyli o tym jak wypakowywałam rano, zbyt szybko pakowany wczoraj plecak.

"Pożegnanie ze świąteczną biedronką" albo "Kurhan dla biedronka".... to moje szukanie nazwy dla dzisiejszej owsianki. 

Owsianka na mleku bananowym.... to  mój sposób na Na-Prawdę-Przejrzałe-Banany ;)

Śniadanie: wieczorna owsianka "ulepek" z mlekiem waniliowo-bananowym. Gotowana z daktylami. Posypana serkiem wiejskim, odrobiną nasion chia oraz czekoladą z czekoladowej świątecznej biedronki. 

***

Mleko bananowe już było, ale napisze o nim jeszcze raz:

Prosty przepis na mleko bananowe

Na około 300 ml mleka przypada jeden duży, bardzo przejrzały banan (lub więcej). Banana wrzucamy do blendera lub malaksera razem z mlekiem i mielimy do czasu uzyskania całkowicie jednolitej, gęstej masy o słodkim smaku bananów. Tak przygotowane mleko używamy następnie do zrobienia owsianki. 

Taka owsianka ma smak jak koktajl lub lody bananowe. Jest dodatkowo gęstsza i bardziej kleista niż owsianka z pokrojonymi bananami. I nie wiem dlaczego bardziej puszysta niż inne. Taka gęsta bananowa pianka.

13 komentarzy:

  1. mleczko bananowe trafia na moją listę przepisów do zrobienia ;) pyszna musiała być ta owsianka , w sumie jak każda twoja ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest zwykły koktajl bananowy -,-. Mogłabyś go nazwać mlekiem bananowym, gdybyś nie dodała mleka tylko "wyciągnęła" je z owocu banana i wody.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie przestanie mnie zadziwiać że rzekomym "anonimowym" chce się komentować wpisy na blogach, nawet nie tyle co komentować tylko po prostu najzwyczajniej w świecie czepiać, bo od tego są ekspertami już ;D
      Mleko czekoladowe też nie jest "wyciągane" z czekolady, a waniliowe z wanilii i jest też truskawkowe, a jestem pewna że nikt nie znęca się nad biednymi truskawkami żeby dały mleko ;P

      Usuń
    2. Dziękuje za komentarz :) Mniej więcej to samo chciałam napisać. A mleko wyciągane z soi albo orzechów poprawnie nazywa się "napojem". Mleko zmielone z bananem jest mlekiem o smak bananowym czyli mlekiem bananowym. Tak jak mleko z wanilia nazywa się waniliowym.

      Usuń
  3. dzięki Tobie już nigdy nie wyrzucę przejrzałych bananów! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne to mleko bananowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Próbowałam kiedyś tak z tym mlekiem i mi raczej nie podeszło, za bardzo skrobiowy smak miało :<

    OdpowiedzUsuń
  6. Zachęciłaś, na pewno zrobię mleko bananowe i ugotuję na nim owsiankę! ; )

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie bananowe ulepki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Już raz robiłam Twój bananowy ulepek i był pyszny, więc z takimi dodatkami to w ogóle musiał byc raj dla podniebienia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. definitywnie mój smak, przesłodkie pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyobrażam sobie jej kremowy smak :)

    OdpowiedzUsuń