środa, 8 maja 2013

Owsianka ulepek z nerkowców

Z jakimi tartymi orzechami nie tworzyłam jeszcze owsianego ulepka ?

Na warsztat poszły nerkowce.
Mleczna owsianka ze zmielonymi nerkowcami, z cukrem waniliowym i miodem smakowała delikatnie, słodko i pysznie.

Ulepek jak ulepek.
Skład:
25 płatków owsianych, 10 g otrębów owsianych, 5 gram płatków żytnich, 80 ml mleka sojowego, 80 g mleka zwykłego, 23 g mielonych nerkowców, szczypta soli, szczypta stewii, 2 łyżeczki cukru waniliowego, łyżeczka miodu, pół serka wiejskiego (75g).

***
Jak się uśmiechnąć w ciągu dnia ? Ugotuj kilka łyżek owsianki więcej o poranku. Umieść słoiczku i weź ze sobą do pracy lub uczelni. Kiedy ci smutno otwórz słoiczek i zjedz tę małą porcje.Te kilka słodkich łyżeczek przypomni ci poranek w domu. Słodki, ciepły i bezpieczny.

22 komentarze:

  1. I jak smakuje z nerkowcami? W ogóle z jakimi orzechami ulepek będzie najlepszy?:>
    Mam dziś w planach masło migdałowe, może zostawię sobie łyżkę tartych do owsianki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem najlepszy i najbardziej "ulepkowy"wychodzi z tartymi orzeszkami arachidowymi (fistaszkami). Ma w sobie wtedy coć z krówek o smaku masła orzechowego.

      Z migdałami i nerkowcami jest bardzo fajny, aczkolwiek mniej już "krówkowy", mniej mordokolejkowy - ma w sobie coś z lekkiej konsystencji budyniu, tylko no...lepszej, pyszniejszej :D

      Usuń
  2. Nerkowce są przepyszne - chyba takie najdelikatniejsze orzechy. Nigdy nie robiłam owsianki z konkretnie takimi dodatkami, ale spróbowałabym. I chyba starłabym trochę pomarańczy, która czai się w tle.

    OdpowiedzUsuń
  3. mnie zawsze zdumiewa jak pieczołowicie podajesz wszystkie wagi. co w sumie może być przydatne przy odtwarzaniu przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam wagę kuchenna - kładę na niej rondelek i wsypuje. Podaje liczby. Potem kiedy wlewam mleko robię to samo. Przyzwyczaiłam się, że dobre śniadanie to 40 g płatków. Żeby owsianka była dobra to 80ml-90ml mleka, ulepek około 150-180 ml (w zależności z czym). Z orzechami tak samo - około 20-25 g jest ok. Jak wsypie za mało to będzie mało orzechowa. Nie wiem - nie umiałabym sypać płatków na oko - przecież mogłam być potem głodna albo coś. A przeiceż nie będę liczyć orzeszków

      Usuń
  4. "Ulepek jak ulepek". Czyli NAJLEPSZY! :-)
    Lubię nerkowce, mają dla mnie taki specyficzny smak.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nerkowce to moje ulubione orzechy zaraz po laskowych. Ulepek z ich dodatkiem musiał być bardzo dobry:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oo kocham takie ulepki :D I nerkowce <3 Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja nerkowców smak odkryłam dopiero niedawno, wiesz? Jestem strasznym dziwadłem, ale do niedawna nigdy nie jadłam nerkowców. Gdy ostatnio je w końcu miałam okazję próbować - wow. Awansowały "w oka mgnieniu" na stopień najlepszych orzechów jakie jadłam! :) Taki ulepek ze zmielonymi nerkowcami musi być więc cudownie wspaniały. Nawet planowałam taki, ale się nerkowce skończyły... trzeba zrobić następny mini zapas.

    OdpowiedzUsuń
  8. a czy taką owsiankę ulepek np. z mlekiem bananowym przechowuje się przez noc w lodówce czy można na kuchence? jak to jest? bo właśnie zrobiłam i nie wiem co dalej, jak wystygnie, czy rano mi nie skwaśnieje jeżeli ją zostawię na blacie czy raczej do lodówki trzeba schować.. ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owsiankę trzeba ugotować - mleko ugotowane nie skwaśnieje po 12 godzinach. Więc ja zostawiam na kuchence na blacie itp. Nigdy nie skwaśniało. Aczkolwiek jeśli nie jesteś pewna możesz wstawić po wystygnięciu do lodówki,ale moim zdaniem nie ma takiej potrzeby

      Usuń
    2. dziękuję! jejku, w kuchni unosi się tak cudowny aromat że można ledwo na miejscu usiedzieć, żeby nie zjeść jej już teraz a zaczekać do rana.. już czuję, że będzie pyszna i chyba Twoje owsianki zostaną jednymi z nowych ulubionych :)

      Usuń
    3. Ja zawsze wyjadałam kilka łyżeczek prosto z gara. No nie mogłam się powstrzymać :D
      Zostawiałam i w kuchence, i na lodówce, dziwnych reakcji nie zaobserwowałam, chociaż podczas upałów będę lodówkować na pewno.

      Usuń
  9. Nerkowce są pyszne- takie naturalnie słodkie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. jestem fanką nerkowców ,także ta owsianka idealnie dla mnie ;) pysznie ją wymyśliłaś ! <3

    OdpowiedzUsuń
  11. "Ulepek" doczekał sie nawet własnej zakładki! To musi coś znaczyć ;d

    OdpowiedzUsuń
  12. Elin, a robilaś kiedyś ulepek z pistacji? Zastanawia mnie jakby to smakowało, bo pistacje i nerkowce to moje ukochane orzechy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jedne z ostatnich orzechów na mojej liście, ale mam pewne podejrzenia, że owsianka z nimi może być na prawdę smaczna. Taka nocna i ze startymi, odrobiną wanilii i może śmietanki powinna przypominać porządne, ciepłe lody pistacjowe. Tylko z pistacjami jest ten problem, ze dostanie łuskanych niesolonych graniczy z cudem i rywalizuje zasobnością portfela, a łuskanie około 50 gram (na dwie osoby) pistacji w skorupkach to co najmniej 40 minut i dużo soli w owsiance.

      Usuń
  13. cudownie klimatyczne to zdjęcie!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. 44 yr old Research Assistant III Boigie McGeever, hailing from Kelowna enjoys watching movies like Death at a Funeral and Do it yourself. Took a trip to Cidade Velha and drives a Ferrari 333 SP. inny

    OdpowiedzUsuń