wtorek, 3 lipca 2012

Śniadaniowy ryż na mleku - odsłona 2.

W sklepie nie było płatków.Nie da się więc jeść owsianki.
Wieczorny upał pozbawił mnie kreatywności, a propozycja kolejnego śniadania z waniliowym ryżem została przyjęta entuzjastycznie.

Waniliowy ryż na mleku z cynamonem, serkiem wiejskim i malinami. Oraz truskawki. Stęskniłam się za truskawkami. 


O tym, że jest gorąco świadczy już nie tylko nie stygnąca w nocy herbata. Pojechałam dziś do mojej byłej Pani promotor. To najbardziej motywujący mnie czynnik wszelkiej pracy naukowej. Chciałam jeszcze przejść się do mojego promotora doktoratu. Dowiedziałam się, że nie pracuje. Jest zbyt gorąco by dojeżdżać do pracy.

W czwartek na Tolk Folk :) Ktoś wie co to ? Jestem ciekawa.


Sposób wykonania (na dwie osoby): 110 g ryżu zalewamy wodą (na 2 cm powyżej poziomu ryżu). Gotujemy ok 7-10 minut z odrobina soli. Po wchłonięciu wody, zalewamy ryż około 200-250 ml dowolnego mleka (u mnie sojowe zwykłe i waniliowe), możemy dosypać łyżkę otrębów owsianych i dalej gotujemy około 5-8 minut (w zależności od tego jak bardzo lubimy rozgotowany ryż- można tez dużej). Wyłączamy gaz i doprawiamy ryż do smaku - można dosolić, dosłodzić (w przypadku mleka niesłodzonego nawet należy) lub dodać jakiś dodatków np. cynamon. Potem zalewamy z wierzchu odrobiną mleka (ryż lubi wysychać), przykrywamy pokrywką i zostawiamy do rana. Rano dolewamy jeszcze troszkę mleka, mieszamy, nakładamy do miseczek i dodajemy resztę składników (owoce, serek, sok itp.).


14 komentarzy:

  1. ryż na mleku <3 truskawki <3 wszystko co najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, muszę w końcu taki ryż sobie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ryż na mleku. Z owocami-idealny na letni poranek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dość dawno nie jadłam ryżu na mleko - czas nadrobić (ale na pewno nie jutro, bo płatki owsiane już zalane^^)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tolk folk skojarzył mi się z folklorystyczną audycją radiową "talk about folk" ;)) Ale po szybkim rzucie oka w Google rozumiem, że może to być np. zlot fanów twórczości Tolkiena?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś był. teraz to raczej zlot wielu starych znajomych, picie przy ognisku, spanie pod namiotami z małymi elementami fantasy. Ale tak mniej więcej to zlot miłośników Tolkiena.

      Usuń
  6. U mnie już w niewielu miejscach można dostać truskawki. Muszę poszukać <3

    OdpowiedzUsuń
  7. ryż na mleku to smak mojego dzieciństwa <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne, letnie śniadanie.
    Co więcej: przeglądam posty w tył, ciekawie piszesz. O czymś, o niczym, a tak, że chce się czytać. Coś czuję, że jeszcze nie raz tu zaglądnę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Truskawki i ryż to zdecydowanie to co lubie na śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Elin Miśku prawniczy czyżby praca Cię wciągnęła?Mam nadzieję,że to wakacje i byczysz się ile wlezie!
    Ściskam
    Jędza Olala

    OdpowiedzUsuń