poniedziałek, 2 lipca 2012

Waniliowy ryż na mleku z owocami. Ryż który nie chciał osygnąć.


Wczoraj o 23 zorientowałam się, że skończyły się płatki owsiane. Może to dobrze zważywszy na temperaturę na zewnątrz. Kiedy zaparzyłam herbatę w nocy i zostawiłam na kuchennym stole, rano nada była ciepła.
Ugotowałam więc nocny waniliowy ryż na mleku (sojowym zwykłym i waniliowym). Rano dosypałam poziomek i białych malin, dodałam serka wiejskiego i domowego soku z malin. No i było śniadanie.
Ryż był jeszcze letni.

Do tego tradycyjnie siemię, sezam, kakao i miód i resztka serka wiejskiego. A i trufel. Nie zapominajmy o truflu. 


Znowu czytelnia i moja mała walka z niechęcią i czasem. Im więcej napisze dziś tym więcej będę mieć z wakacji. Tęsknie za moją poprzednią Panią promotor. Za badaniami omawianymi na kawie w coffeeheaven. Za infantylnymi gadżetami w mailach i przewodniczym komisji opowiadającym o mieleniu studentów w maszynce do mięsa.


Sposób wykonania (na dwie osoby): 110 g ryżu zalewamy wodą (na 2 cm powyżej poziomu ryżu). Gotujemy ok 7-10 minut z odrobina soli. Po wchłonięciu wody, zalewamy ryż około 200-250 ml dowolnego mleka (u mnie sojowe zwykłe i waniliowe), możemy dosypać łyżkę otrębów owsianych i dalej gotujemy około 5-8 minut (w zależności od tego jak bardzo lubimy rozgotowany ryż- można tez dużej). Wyłączamy gaz i doprawiamy ryż do smaku - można dosolić, dosłodzić (w przypadku mleka niesłodzonego nawet należy) lub dodać jakiś dodatków np. cynamon. W tym momencie wsypujemy też część miękkich owoców. Potem zalewamy z wierzchu odrobiną mleka (ryż lubi wysychać), przykrywamy pokrywką i zostawiamy do rana. Rano dolewamy jeszcze troszkę mleka, mieszamy, nakładamy do miseczek i dodajemy resztę składników (owoce, serek, sok itp.).



14 komentarzy:

  1. wanilia + owoce = <3
    znakomite śniadanie !

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że dostałam szału kubków smakowych ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na prawdę uśmiechnęłam się do ekranu jak to przeczytałam :)

      Usuń
  3. uwielbiam taki ryż! mnóstwo dodatków- pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kocham ryż na mleku, ale bez łyżki masła nie zjem , ot takie dziwne widzi mi się :<
    Pięknie wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masło do ryżu na mleku ? Dla mnie albo masło albo mleko ;)

      Usuń
  5. mniaaaaam, ale przyznam, że mnie zaskoczyłaś, patrząc na miniaturkę myślałam, że to owsianka! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię po prostu gęste mleczne zupy :) Myślę że makaron na mleku też będzie wyglądał jak owsianka i jaglanka wygląda jak owsianka i w ogóle - może po prostu owsianka jest kształtem do którego wiele dań dąży :)

      Usuń
  6. Też myślałam, że to owsianka ;)) chyba niedługo zrobię sobie taki ryż, bo wygląda pysznie, a ja wieki nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam, mniam. Ryż na mleku bardzo lubię, a nie często jadam.
    Najlepszy ten mocno rozgotowany. ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. ojej, nigdy takiego nie jadłam.
    ale zapowiada się pysznie ;]

    OdpowiedzUsuń