czwartek, 19 lipca 2012

Muffinki owsiane z borówkami. Zdecydowanie warte polecenia. Śniadanie nr....sama nie wiem.

Dzisiejszy poranek stoi pod znakiem bycia nieprzytomną. Po raz kolejny ostatnio budzę się kawą.

Na śniadanie była manno owsianka (1/3 kaszy manny 2/3 płatków i otrębów owsianych) na tłustszym mleku (2%) za którym się trochę ostatnio stęskniłam. Ugotowana z nektarynką. Posypana wszystkim co wczoraj o północy znalazłam w ogrodzie - poziomkami, borówkami, jeżynami, malinami białymi i czerwonymi.
Do tego bohater nr 1 wczorajszego wieczoru i dzisiejszego poranka czyli Munniny owsiane z borówką amerykańską. 


Upiekłam  je wczoraj na spotkanie (planszówki) ze znajomymi.  Muffiny owsiane inspirowane TYM przepisem z Tańca smaków. 
Cóż - jak tylko je zobaczyłam wiedziałam, że będę musiała je upiec i  że na pewno nie chcę odkładać tego planu na lepsze czasy.  Muffiny były owsiane i z borówkami, do tego ocenione jako najlepsze jakie autorka piekła. Zwłaszcza, że z prawie gór przywiozłam zapas borówek. 
Zostawiłam kilka muffinek na rano.

Przepis jest jednak mocno zmieniony. Nie tyle ze złej woli co pewnej części składników akurat nie miałam, a ciastka robiłam w pośpiechu. Część pozmieniałam trochę ze względu na siebie, a część ze względu na znajomych. W efekcie muffiny mogę nazwać co najwyżej dalekimi krewnymi swoich pierwowzorów. Niemniej bardzo smacznymi krewnymi. Nie wiem czy najlepszymi jakie jadłam, ale z pewnością bardzo, bardzo dobrymi. Na pewno są najlepszymi owsianymi muffinkami z jakimi miałam do czynienia. 
W środku mają bardzo wyraźną strukturę płatków, są sprężyste i mięciutkie
Co więcej budzą jakieś odległe skojarzenia z innym ciastem, którego jednak nie umiem nazwać.
Jeden z takich przepisów, które zdecydowanie są warte polecenia.

Pominęłam skórkę cytrynową, której nie lubię w wypiekach. Zmniejszyłam ilość cynamonu, bo Lalaith z kolei za nim nie przepada (tak - ja też nie rozumiem). Mąkę żytnią zmieniłam na orkiszową, bo żytniej nie miałam. I zmieniłam trochę ich proporcje.
Zmniejszyłam trochę ilość oleju, a zwiększyłam cukier. Nie miałam maślaki więc użyłam jogurtu naturalnego rozmieszanego trochę z mlekiem waniliowym. Więc zamiast dyskretnego smaku cytryny jest lekki aromat wanilii. Chyba tyle. Mówiłam że to najwyżej dalecy krewni. 



PRZEPIS

Muffiny owsiane z borówką amerykańską
Składniki (15 muffinek):

Suche:
Szklanka mąki orkiszowej
1 i 3/4 szklanki płatków owsianych błyskawicznych
1/4 szklanki mąki białej
1 szklanka cukru (użyłam białego; spokojnie można trochę zmniejszyć ale ja lubię słodkie wypieki)
łyżeczka cynamonu
łyżeczka proszku do pieczenia (taka większa)
1/2 łyżeczki sody
1/4 łyżeczki soli


Mokre:
szklanka jogurtu naturalnego
1/3 szklanki mleka waniliowego
1/5-1/6 szklanki oleju (nie wiem - mniej niż 1.4)
2 jajka

1 i 1/2 szklanki borówek amerykańskich (lub trochę więcej)

Mufffiny robimy w sposób tradycyjny - suche mieszamy z suchymi, a mokre z mokrymi. Na końcu trzeba wmieszać Borówki. Papilotki napełniamy do pełna (sic!). Pieczemy 20-25 minut w 200 stopniach.


 

12 komentarzy:

  1. To wszystko wygląda bardzo kusząco ^^ :)

    OdpowiedzUsuń
  2. same pysznosci! muffinki z borowkami uwielbiam! ostatnio sama robilam i zniknely raz dwa! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Te muffiny wygladaja idealnie, a przepis mi bardziej podchodzi niz oryginal :)
    No i owsianka, cudna jak zwykle. Jestes moim guru owsiankowym.

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam muffiny! muszę zrobić z borówkami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. narobiłaś mi ochoty na muffiny, bo uświadomiłam sobie właśnie, że już ładnych kilka miesięcy ich nie jadłam:( a akurat nazrywałam dzisiaj dużo owoców, więc będą idealne do środka!

    OdpowiedzUsuń
  6. twoje śniadania tak smacznie się prezentują ,że od razu mam na nie ochotę ;) przepyszne !

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem oczarowana owockami w owsiance. Dla takiego śniadania byłabym skłonna wstać nawet o 6 rano :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie - nie zdarzyło mi się zrobić od wielu miesięcy śniadania przed 9. Przed 10 to rzadkość ;)

      Usuń