środa, 6 lutego 2013

Słowackie ptasie mleczko ?

Jakiś czas temu znalazłam w sieci przepis na „słowackie ptasie mleczko”. Zasadniczo przypominało to przepis na domowy budyń waniliowy (przynajmniej było bardzo podobne), ale dodawało się do niego pianę z ubitych białek.
Kiedy wymyśliłam, że na śniadanie będzie budyń waniliowy z bananem i jeżynami przypomniałam sobie o białkach. 

Śniadanie: domowy budyń z jeżynami i bananem oraz ubitą pianą z białek, czyli coś na wzór "słowackiego ptasiego mleczka", kawa rozpuszczalna z mlekiem.

.

 Przepis ? Ja budynie robię na oko - mleko gotuje w garnuszku, czasem z owocami;  dodaje mąkę ziemniaczaną z odrobiną mleka, ewentualnie słodzę jeżeli mleko jest niesłodkie. Pod koniec wbijam żółtko. Teraz dodatkowo na sam koniec dodałam pianę z ubitego białka.

15 komentarzy:

  1. wygląda świetnie:)
    budyń z białkami musi być taki puszysty ^.^

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, że przejdzie. Wszystko ma po prostu swoje etapy i trzeba je po ludzku odbębnić :-)
    A śniadanie puszyste i z pewnością smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przejdzie, przejdzie, nie może być cały czas źle.
    Bardzo delikatnie ten budyń wygląda, i śliczny ma kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny pomysł, muszę spróbować

    OdpowiedzUsuń
  6. lekkie jak chmurka :)
    mam nadzieję, że lepiej u Ciebie :* (przynajmniej z humorem)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się, ze nie ale postanowiłam nie epatować świata swoim kiepskim nastrojem. Tyle, że obawiam sie, ze na jakiś czas zawieszę bloga, bo obecnie jest nieobiektywny

      Usuń
    2. Zawieszasz? Proszę, nie rób tego! Jesteś Owsiankową Królową, nie może Cię tu zabraknąć!

      Usuń
    3. jakby można Ci było jakoś pomóc/poprawić humor to daj znać ! trzymaj się jakoś :*

      Usuń
    4. i kto nas będzie inspirował takimi cudami?:(
      o słowackim ptasim mleczku słyszę po raz pierwszy i chętnie bym je wypróbowała:)

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. puszysty budyń *-* przepyszny pomysł na śniadanko <3

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda geenialnie *__* ! uwielbiam te Twoje śniadania i pomysły!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale przepyszne to musiało być. Genialny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  11. Elinku, wczorajszy dzień nie był dla Ciebie łaskawy, ale pamiętaj, że los się odwraca, ZAWSZE.
    Przesyłam duuuuużooo ciepłych uścisków i energii! ;)

    OdpowiedzUsuń