sobota, 2 lutego 2013

Sobotnie rozpustne śniadanie

Śniadanie w sobotę 2 lutego -leniwe i rozpustne .
Kiedy to ja ostatni raz miałam czas nie śpieszyć się ze śniadaniem ?


Naleśnik orkiszowy z ricottą i granolą czekladowo-orzechową (granola czekoladowa, orzechy, nasiona chia, kandyzowany aloes, pokruszone pierniczki, czekolada), polany miodem leśnym.
Kawa cykoriowa z mlekiem.


Waniliowa owsianka puddingowa* z karmelizowanym bananem i karmelizowanymi orzechami włoskimi (oraz odrobiną serka wiejskiego).

Nie wiem czy zauważyliście, że Liska z White Plate uruchomiła nowy cykl pt: „zjedz ze mną śniadanie” . Jej śniadania są niewielkie, ale na ogół bardzo smaczne, proste i lekko rozpustne. Dziś rano zauważyłam karmelizowanego w maśle banana i byłam zgubiona.

Karmelizowanie banana i orzechów ? Banana obieramy, kroimy wzdłuż i w szerz, a następnie obtaczamy w brązowym cukrze. Kładziemy na rozgrzane masełko i smażymy do zarumieniania się. W trakcie dodajemy orzechy,  które wykorzystają pozostały na patelni karmel.

*ze zmieloną kaszka jaglaną. 

15 komentarzy:

  1. Takie rozpustne śniadanie to idealny początek sobotniego dnia:)
    Ten karmelizowany banan brzmi pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam śniadania u Liski, rzeczywiście są bajeczne :)
    Karmelizowany banan? Chyba też jestem zgubiona :D ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Miło zjeść tak pyszne śniadanie bez pośpiechu. Bardzo mi brakuje beztroskich poranków :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie słodyczowe pokusy u Ciebie..:)

    OdpowiedzUsuń
  5. owsianka - taka pyszna *-* genialne !
    i te smaczne naleśniki - no po prostu śniadanie na medal , leniuchowanie na 6 z plusem ;d

    OdpowiedzUsuń
  6. na początku przestraszyłam się że dzisiaj nie było owsianki! na szczęście potem zobaczyłam to cudo i wszystko wróciło do normy. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałam już przyjemność jeść takiego karmelizowanego banana, boskie doświadczenie :)
    A sobotnie śniadanie takie właśnie powinno być - leniwe, rozpustne.. i ten naleśnik wygląda bosko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. U Ciebie jak zawsze cudowne, niebanalne i słodkie śniadanko. Pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie spokojne i słodkie poranki ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Karmelizowane orzechy *.* Chcę je ♥ Pyszna ta rozpusta, oj pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  11. rozpustne, leniwe, pyszne, czego chciec więcej..:)

    OdpowiedzUsuń
  12. widzisz Elin- zaobserowałam ogółem, że zachowuję się jak kobieta w ciąży pod względem jedzenia i mieszania różnych rzeczy;)lubię takie 'wariacje' i zawsze mi smakują!

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie powinnam oglądać takich rzeczy na noc. Elin, to wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń